Geld verdienen met je eigen ontworpen t-shirts? Ja, dat kan tegenwoordig heel gemakkelijk. Er zijn meerdere bedrijven waarbij je dat kan doen, mijn favoriet is Teespring.

In 2014 ben ik een tijdje bezig geweest met Teespring. Ik vind het leuk om af en toe nieuwe dingen te testen. Ook al maak je er geen winst mee je kunt er altijd iets van leren.

Wat is Teespring?

Maar wat is Teespring nou precies? Onderstaande video maakt al veel duidelijk.

 

Dus hoe werkt het?

  • Je ontwerpt een t-shirt of je laat hem ontwerpen door iemand (outsourcen)
  • Je kiest de prijs van je shirt en het aantal dat je wilt verkopen (dit bepaald onder andere hoeveel je per shirt verdiend)
  • Vervolgens maak je een mooie beschrijving (sales copy), verzin je een titel en je bent zo’n beetje klaar.

Je shirt is klaar en staat live. Maar wat nu?

Verkopen van T-shirts

Je shirt staat online maar nu is het dus de taak om ze nog te gaan verkopen. Over deze stap zou je eigenlijk al moeten nadenken voordat je een t-shirt gaat ontwerpen.

Als niemand geinteresseerd is in jouw shirt. Heeft het ook weinig zin om er tijd en moeite in te steken.

Je moet dus een publiek hebben waar je je shirts aan gaat verkopen. Daarnaast moet je dit publiek ook nog eens zien te bereiken.

Wat voor shirts verkopen goed?

Natuurlijk wil je een hoop shirts verkopen en een hoop winst maken. Maar zoals bij alles zul je vaak falen voordat je een winnende campagne vindt.

Een tool die je kan helpen is Teeview, hiermee kun je makkelijk zien wat voor shirts er allemaal verkocht worden.

Klik je op ‘Only goal reached’ dan zie je recente campagnes die er minstens 5 hebben verkocht. Er moeten er altijd minstens 5 worden verkocht voordat de shirts gedrukt worden. Dit heet het tippen van een campagne.

Wanneer je op ‘Best selling by numbers’ klikt zul je zien dat er van sommige shirts er heel veel worden verkocht. Dit komt natuurlijk niet heel vaak voor. Maar wie weet ben jij de volgende die het voor elkaar krijgt 🙂

Marketing van je shirts

Uiteindelijk heb je een groep (audience) gevonden waar je een shirt voor wilt ontwerpen. Je ontwerp is klaar en je zet hem op Teespring.

Er zijn meerdere manieren om je publiek te vinden en je shirt aan hun te adverteren. Echter, de meeste efficiente manier is toch wel Facebook gebleken voor de meeste.

Maar ook Google Adwords hebben mensen succes gehad hiermee. Het ligt aan meerdere zaken wat het efficienste is. Persoonlijk heb ik alleen maar gebruik gemaakt van Facebook.

En ik kan je dan ook aanraden om hier mee te beginnen.

Waarom Facebook?

Interest targeting met Facebook

Met Facebook is het makkelijk om mensen te bereiken die ergens gepassioneerd over zijn. Dit zijn ook de groepen waar je shirts voor wilt maken. Dit zijn de mensen die shirts kopen. Wanneer je ergens geen passie voor hebt zal je ook niet snel een shirt erover kopen. Maar welke groepen moet je dan targeten?

  • Huisdieren liefhebbers, heel veel mensen zijn gek op hun huisdier (bijvoorbeeld hun hond)
  • Sport, mensen kunnen er dagen over door praten en iedereen laat graag horen wat hun favoriete team is (kijk wel uit met trademark/copyright infringement)
  • Hobby’s, mensen hebben hobby’s, mensen met dezelfde hobby voelen zich min of meer verbonden met elkaar en dit willen ze dus ook best graag laten zien. Kijk bijvoorbeeld naar motor clubs die vaak dezelfde kleding dragen.

Dit zijn maar enkele voorbeelden en er zijn er nog veel meer. Waar het op neer komt is dat mensen vaak tot een  groep willen behoren en dit dan ook graag willen laten zien. Vandaar ook dat voetbal shirts zo goed verkopen in ons land bijvoorbeeld.

Met Facebook kun je adverteren op basis van de interesses van mensen. Heb je bijvoorbeeld een shirt gemaakt voor mensen die houden van breien. Dan ga je natuurlijk adverteren aan mensen die dat als interesse hebben.

Ok, tot zo ver een kleine introductie tot Teespring. Je kan vandaag al beginnen met het ontwerpen van je shirt en het kost niks.

Meld je in 1 minuut gratis aan bij Teespring.

Opt In Image
Vond je dit een interessant artikel?
Wil je gratis op de hoogte worden gebracht bij een nieuw artikel?

En gratis exclusieve tips ontvangen, die te krachtig zijn om met iedereen te delen?

Meld je dan hier onder gratis aan.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn