Met de juiste plugins kan je binnen no-time meer omzet draaien in jouw webshop.

Ik  heb 3 plugins voor Woocommerce getest & gevonden die direct voor meer omzet zorgen.

Deze plugins zou je vandaag nog kunnen instellen waardoor je direct meer gaat verdienen.

Heb je je shop op een ander platform dan WordPress? Je vindt soortgelijke plugins voor bijna alle platformen. Even Googlen en je komt een heel eind.

Voor sommige plugins is het logisch dat ze zorgen voor meer omzet, daar hoef je geen splittest voor te draaien. Dit zijn vooral plugins die op de backend van je shop draaien.

Die zien de gebruikers niet direct. Denk aan mails als iemand iets vergeten is in zijn winkelwagentje.

Of dat mensen zich kunnen aanmelden dat ze een melding krijgen wanneer een uitverkocht product weer op voorraad is.

Daarnaast heb je ook nog plugins die echt op de site zelf draaien. Die je bezoekers zien. Ik noem ze front-end plugins, maar weet niet zeker of die benaming klopt.

Maar goed, dat is wel de eerste plugin waar we naar gaan kijken.

WooCommerce Notifcation (Live Feed Sales) – Social proof voor meer omzet

Sales notifier

Ik zag deze notifier op meerdere Amerikaanse websites. Dus ik verwachtte dat het goed zou werken.

Het is een vorm van social proof. Mensen zien door deze plugin, dat ook echt andere mensen op je webshop kopen. Dit zou ervoor moeten zorgen hun ook sneller hun betaalgegevens invoeren.

Ook komen je best verkochte producten zo vaker in de spotlight.

Maar werkt dit echt conversie verhogend? Dit is een mooi voorbeeld van wat je dus kan splittesten met Google Optimize.

Wat in Amerika werkt hoeft niet in Nederland te werken en daarnaast verschilt het ook nog eens per webshop. Dus dit is iets wat je moet gaan testen.

Gezien het geen hele grote verandering is aan de site, zal het verschil in conversie ratio & omzet ook nooit heel erg veel verschillen.

Dit heeft als nadeel dat je veel langer moet gaan testen om een echt goede test te draaien die ook statistisch significant is. Maar meerdere kleine verbeteringen zorgen uiteindelijk voor een groot resultaat (exponentieel).

Hieronder de gegevens tot zover.

Splittest sales notifier

Met de huidige gegevens converteert de versie met de WooCommerce Notifcation (Live Feed Sales) toch 15% beter. Wat toch een groot verschil genoemd kan worden.

Echter is het gemiddelde order bedrag wel wat lager. De waarde per sessie heeft een verbetering van 6.5%. Oftewel wat 1 bezoeker opbrengt.

Bij 1000 sales zou ik ineens 1140 sales behalen.

1140 x 41.09 = € 46842.60
1000 x 44.16 = € 44160.00

Met deze gegevens zou ik dan 2682.60 euro meer omzet behalen. Wat met deze cijfers 6% meer omzet is.

Met slechts 1 verandering (die nog geen 15 minuten duurde om te implementeren).

Splittest notifier

Deze splittest heeft nog niet genoeg data (ik gebruik hier een AB significance calculator voor). Dus er is nog niet met zekerheid te zeggen dat deze plugin echt voor meer omzet zorgt. Momenteel is het 70% zeker dat de verandering een verbetering geeft in de conversie ratio.

Idealiter wil je 95%+ zekerheid hebben. Zelfs dan kan het nog wel eens voorkomen dat het origineel beter was, maar die kans is wel een heel stuk lager.

In dit geval is dan ook mijn advies om door te gaan testen.

Maar al met al ziet het er prima uit voor een investering van zo’n €25 en 15 minuten was dit een hele goede zet.

Wil je ook in 15 minuten meer omzet in jouw webshop? Download dan hier de WooCommerce Notification plugin

Cart Abandoned Mails – Haal verloren klanten gratis terug

Recover abandoned cart

Volgens een onderzoek van Baymard Institute worden 69.23% van de winkelwagens achter gelaten online.

Wat als je deze mensen terug op je site kan krijgen? Dit zorgt natuurlijk voor meer conversies & omzet.

Daar is geen splittest voor nodig want in feite was je deze mensen al verloren.

Ik gebruik hiervoor de plugin WooCommerce Recover Abandoned Cart en ik heb hier 3 mailtjes ingesteld.

  • De eerste stuur ik na 30 minuten. Waarin ik vraag of er iets mis is gegaan en of ze nog vragen hebben. Ik laat ook zien wat er nog in hun winkelmandje zit. Met 1 druk op de knop kunnen ze hun mandje weer zien. Daarnaast laat ik onze USPs zien.
    Het kan natuurlijk gebeuren ze even zijn afgeleid door een belletje, sociale media of gewoon even van de computer zijn gegaan. Met deze email haal je ze makkelijk weer terug naar waar ze moeten zijn, in jouw shop.
    Conversieratio: 6.35%
  • De tweede stuur ik 24 uur later. En maak ik gebruik van scarcity. Ik laat weten dat de producten niet kunnen reserveren en dat deze uitverkocht kunnen raken. Ook al heb ik van de meeste producten genoeg voorraad. Er is altijd een kans iets uitverkocht raakt, dus er is ook niks gelogen.
    Conversieratio: 1.23%
  • De laatste mail stuur ik 48 uur later. Hierbij laat ik de plugin een unieke kortingscode toevoegen van 10%, die alleen voor hun beschikbaar is voor 3 dagen (weer scarcity). Ze waren natuurlijk al geïnteresseerd anders hadden ze het niet toegevoegd aan hun winkelmandje. Dus dit kleine extra zetje moet er voor zorgen dat ze toch over gaan op een aankoop. Zeker omdat de kortingscode bijna verloopt. En deze email converteert dan ook het beste van de 3.
    Conversieratio: 8.06%

Zoals te zien is levert dit een mooie lading extra conversies op. Ook is duidelijk te zien dat mail 2 van mij wel wat verbetering kan gebruiken.

Eventueel kan ik hem helemaal verwijderen. Dit is iets waar je nog mee kan testen en spelen om de perfecte mail sequence op te bouwen.

Onthoud goed deze mensen hadden je site al verlaten dus eigenlijk zijn het verloren klanten. Dus dit is wel een plugin die echt een hoop extra geld in het laatje brengt.

Het opzetten van zo’n systeem is makkelijk te doen met de WooCommerce Recover Abandoned Cart plugin.

Hoe werkt dit dan precies?

Nu denk je misschien, hoe weet hij dan naar welk email adres hij de mails moet sturen? Goede vraag.

Met deze plugin kan je het email veld boven aan de afreken pagina zetten. Wanneer deze wordt ingevuld word deze meteen opgeslagen.

Deze mensen zijn dus zelfs al verder geweest dan alleen de winkelmand (of het moeten mensen zijn die ingelogd waren) toen ze je webshop verlieten.

Ze waren zelfs al op de afrekenpagina en daarom zijn deze mensen extra waardevol.

Als ze de site verlaten begint er een timer te lopen en kan je op basis daarvan je mails gaan sturen.

Ik stuur ze dus na 30 minuten, na 24 uur en na 48 uur. Maar dit kan je zelf helemaal bepalen.

De investering van zo’n € 40 was zoals je ziet al snel terug verdiend. Dit is een absolute must-have voor je webshop.

Wil je geen klanten meer verliezen? Download dan snel de WooCommerce Recover Abandoned Cart plugin.

Back in Stock Notifier – Geld verdienen met uitverkochte producten

Dan zijn we alweer bij de laatste plugin die ook gebruik maakt van email.

Email marketing dood? Op deze manier niet!

Uitverkocht raken is iets wat je niet wilt maar waar je vroeg of laat toch mee te maken krijgt als je een succesvolle webshop runt.

Beter uitverkocht dan niks verkocht denk ik maar.

Maar er komen nog wel steeds bezoekers op je product pagina’s met uitverkochte producten.

Bij sommige sites staat er dan alleen uitverkocht en dat was het. In de hoop dat deze mensen ieder dag even komen kijken of het product er al weer is.

Maar dat kan natuurlijk beter.

Via deze Back in stock notifier plugin kan een bezoeker zijn of haar email adres achterlaten als een product uitverkocht is.

Wanneer het product weer op voorraad is krijgen zij een email. Handig om ze zo terug te halen naar je webshop.

 

Back in stock uitleg

 

Nu doe ik nog wat extra.

Ik geeft aan dat ze ook nog eens een kortingscode krijgen wanneer ze zich aanmelden en het product weer op voorraad komt.

Dit zorgt later als het product weer op voorraad komt weer voor een extra trigger. Ik zet ook altijd een tijdslimiet (scarcity again) bij de kortingscode.

Dit zorgt er natuurlijk voor dat ze nog sneller over gaan op een aankoop.

Heel simpel, maar het werkt wel.

Uitverkocht product

In je producten overzicht kan je ook precies zien hoeveel mensen zich hebben aangemeld per product.

Als je ziet dat er heel veel staan bij een product dan word het toch eens tijd om dit product opnieuw te gaan inkopen.

backinstock notifier

 

 

Pro tip: Op deze manier kan je ook nieuwe producten testen in je shop. Voeg een product toe dat je wellicht wilt verkopen en kijk of mensen zich aanmelden. Als niemand zich aanmeld dan hebben ze er waarschijnlijk  geen interesse in. Maar krijg je veel aanmeldingen dan heb je waarschijnlijk een winnaar gevonden. Daarnaast kan je direct sales draaien als je voorraad binnen komt omdat al deze mensen een mailtje ontvangen (met kortingscode)!

Wil je geen verloren klanten meer op je uitverkochte producten?

Wil je nieuwe winnende producten vinden in je shop zonder ze eerst in te kopen?

Download dan vandaag nog de Back In Stock Notifier voor meer winst

Omzet verhogende plugins voor WooCommerce

Ik draai mijn webshop dus op WooCommerce en dit zijn voor mij echte must-have plugins.

Het opzetten is zo gedaan en daarna zorgt het automatisch voor meer omzet en meer winst.

Laat geen geld op tafel liggen en download deze plugins vandaag nog en installeer ze direct.

  • WooCommerce Notifcation (Live Feed Sales) – Zoals hier boven beschreven een vorm van social proof. Of deze echt omzet verhogend werkt moet nog blijken uit de AB test. Momenteel ziet de data er prima uit. Zover de test loopt zorgt het voor 15% meer conversies en een omzetverhoging van 6%. In 15 minuten heb je deze plugin ook live op jouw webshop.
  • WooCommerce Recover Abandoned Cart – Volgens een onderzoek van Baymard Institute worden 69.23% van de winkelwagens achter gelaten. Wat als je deze mensen terug op je site kan krijgen? Hierboven was duidelijk te zien dat deze mailtjes een hele hoge conversie ratio kunnen hebben. Een absolute must-have voor iedere WooCommerce shop.
  • Back In Stock Notifier – Nog een plugin die met email marketing werkt. Iets waar ik me dit jaar pas meer in ben gaan verdiepen. Het is een simpele plugin van rond de €17. Deze plugin verzameld email adressen op de producten die uitverkocht zijn. De mensen die zich aanmelden krijgen direct een mailtje wanneer het weer op voorraad is. Ik zelf stuur dan ook altijd een kortingscode mee + een einddatum (scarcity) van de ze code. Er zijn geen stats beschikbaar dus ik weet niet precies hoe goed dit converteert. Maar de kortingscode die ik mee stuur is heel vaak gebruikt dus dit werkt gewoon erg goed.