Een vorm van online adverteren waar je nog niet super veel over hoort zijn intext ads. Intext advertenties worden getriggered door software die door de gebruiker is geinstalleerd.
Dit is vaak dezelfde software als bij PPV.
Bij intext ads wordt een woord (keyword) veranderd in een advertentie. Vaak is deze te herkennen aan een dubbele lijn onder het keyword.
Wanneer de gebruiker met zijn muis op het keyword komt krijgt hij een advertentie te zien. Bij deze vorm van adverteren betaal je per klik! Dus wanneer ze alleen je adverentie bekijken betaal je niks. Dit is één van de grote voordelen van intext marketing. Hier is het zelfs mogelijk om winst te maken met direct linken, iets wat met PPV vaak erg lastig blijkt.
Hieronder zie je een voorbeeld van zo’n advertentie.
Intext Adverteren – Hoe werkt het?
Er zijn verschillende netwerken waar je intext campagnes kan opzetten. Zelf maak ik gebruik van Propel Media en 50onRed.
Een probleem die de meeste mensen tegen zullen komen is dat het volume best laag is voor dit soort campagnes. Maar dit heeft meer te maken dat mensen deze campagnes verkeerd benaderen.
Laten we een voorbeeld nemen hoe mensen meestal een offer promoten. Ze zijn aangemeld bij een affiliate netwerk en vragen aan hun AM (affiliate manager) een offer die ze kunnen promoten op intext. Ze krijgen een dating offer en zijn nu op zoek naar targets voor hun campagne.
Meestal komen ze met iets als:
- dating
- online dating
- meet women
- meet girls
- chat with girls
- free dating
- datingsite
Dit zijn prima targets om te testen, maar dit is wat 95% van alle affiliates doen. De concurrentie op deze keywords is daarom hoog, je betaald veel per klik en krijgt relatief weinig traffic.
Kan dat niet beter?
Creatief met Intext Marketing
Met intext moet je een beetje creatief te werk te krijgen om goedkope kliks te vinden + goede volume. Keywords met slechts één woord zijn over het algemeen de termen die mij het meeste opleveren.
Voor een dating campagne kan je er bijvoorbeeld voor kiezen om alle dating sites (brands) als je targets te gebruiken. Veel mensen die in de dating wereld actief zijn zullen veel van deze sites kennen en het is daarom ook goed getarget.
Veel zijn actief op meerdere dating sites, dus dat ze al op een dating site zitten wil niet zeggen dat ze niet meer bij jouw offer willen aanmelden. Targets die je kan gebruik zijn bijv. eharmony, tinder, badoo. Er zijn zoveel dating sites dat je aan een hele lange lijst kan komen, en dit heb je ook nodig om goede volume op intext te kunnen halen.
In de adult dating wereld zie je vaak advertenties als Beter dan Tinder, Beter dan Badoo.
Het mooie van intext is dat je dynamisch je keywoord kan toevoegen aan je advertentie.
Je advertentie kan je dan maken als Beter dan {keyword}.
Intext 2.0
Er zijn vele manieren hoe je dit kan toepassen, een ander voorbeeld van een campagne van mij. Ik promootte een video service waar je online films en series kan streamen.
De meest voor de hand liggende keywords zijn
- watch movies
- watch series
- watch tv
- stream movies
- stream series
- stream tv
- netflix
Of gewoon de keywords movies, series, tv zijn dingen die ik zou testen. Maar natuurlijk beperk je hier met de volume die je zal behalen.
Maar dat kan beter. Hoeveel films en tv series zijn er wel? Wat als je bijvoorbeeld de toppers van dit moment pakt en daar een advertentie over maakt?
Je kan bijvoorbeeld naar imdb gaan en de toplijst van 2016 erbij pakken. Wat kunnen we hieruit halen?
- captain america
- x-men
- assassin’s creed
- deadpool
- inferno
- jungle book
- etc. etc. etc.
Vervolgens ga je een mooie advertentie maken waarbij je gebruik maakt van deze keywords. Je kan bijvoorbeeld iets maken als:
The movie all your friends are talking about: {keyword}
Start watching {keyword} in just 2 minutes. Sign up now.
Zie je hoe specifiek dit is, misschien krijgen ze ieder op zich niet super veel volume, maar wat als je nu 1000den films hebt?
Hetzelfde kan je doen met namen van TV series.
Nog niet genoeg traffic? Wat dacht je van alle namen van acteurs en actrices? Ook hier kan je dynamisch je keyword in je adverentie gebruiken.
Iemand die een fanpage bezoekt van Johnny Depp en diegene ziet een advertentie met de tekst:
Now available the latest movie starring Johnny depp
Start your free subscription now!
Dat moet hem of haar haast wel interesseren.
Misschien is er geen nieuwe film, maar je krijgt het idee. Hopelijk zie je dat je vrij creatief om kan gaan met intext campagnes. Gezien veel mensen deze campagnes niet zo benaderen is er minder concurrentie op deze termen, wat dus zorgt voor lagere klikprijzen en meer volume!
Dit is hoe ik intext campagnes benader en met succes.
Wil je meer informatie over intext, hoe je je campagnes optimaliseerd en winstgevend maakt?
Er zijn verschillende cases studies te vinden op Affplaybook (gebruik de coupon: BAF54643) die nog verder ingaan op deze vorm van adverteren.