Veel mensen hebben moeite met het winstgevend maken van 50onRed intext campagnes. Toch bied deze traffic source alle tools om dit voor elkaar te krijgen. (Lees ook mijn post creatief met intext campagnes)

Ten eerste wil ik melden veel intext campagnes zullen een laag volume hebben vergeleken met pop campagnes, maar over het algemeen is de ROI wel beter. Wat interessant is voor mensen met een kleiner budget.

Wat voor ads maak je bij InText campagnes

Het verschil tussen InText campagnes en pop campagnes is dat de gebruiker echt moet klikken op je ad. Zie hier onder:

Intext Marketing

Dit zorgt er onder andere voor dat er minder traffic is. Maar deze traffic is veel gerichter. Ze hebben immers al besloten ze jouw advertentie interessant vinden.

Het is daarom belangrijk dat je ad precies aan de gebruiker verteld wat hij kan verwachten van jouw offer en vervolgens dien je dit ook te leveren. Het heeft geen zin om de gebruiker te ‘tricken’ met iets wat je niet kan leveren. Beter wat minder kliks, maar wel van mensen die echt willen wat jij hun kan aanbieden.

Hoe target je bij InText campagnes?

De beste tip die ik je kan geven is, ga breed, heel breed! Pak keywords van maar één woord. Meestal bekijk ik de offer pagina en kijk ik wat voor woorden ze gebruiken. Dit zijn vaak de woorden die de mensen die je wilt bereiken ook gebruiken.
Ga je voor een dating offer, kies dan niet keywords als ‘gratis online daten’. Dit zal je bijna geen verkeer opleveren. Kies eerder voor:

  • date
  • dating
  • vrouwen
  • ontmoeting
  • dates
  • tinder (namen van bekende sites in je niche kunnen goed werken)
  • eharmony

Super breed maar toch gericht in je niche is wat je zoekt. Nu zal je op veelte veel sites je advertentie zien maar dat is niet erg, daar komen we bij als we gaan optimaliseren. We betalen immers per klik, buiten per ongelukkige kliks, zullen de meeste gewoon geïnteresseerd zijn in wat je aan te bieden hebt (mits je advertenties goed zijn).

Optimaliseren van je campagne

Met PPV campagnes optimaliseer je meeste op het bedrag wat je hebt uitgegeven per keyword. Wat een prima strategie is, maar met InText campagnes doe ik het een beetje anders. Het is nog steeds prima om te kijken naar hoeveel je hebt uitgegeven en wat het heeft opgeleverd per keyword. Maar als eerste wil je negatieve targets toevoegen.
Dit zijn domeinen waar je niet jouw advertentie wilt laten zien.

In een ideale wereld laat je alleen je advertentie zien op websites waar jouw doelgroep zich bevind. Bij een dating offer zijn het vaak andere dating sites waar jouw doelgroep zich bevind. Veel mensen zitten op meerdere dating apps om zo hun kansen te vergroten.

Bij InText krijg je toch veel kliks van sites waar niet per se je doelgroep zit. Deze kunnen best converteren maar over het algemeen kost het meer dan het oplevert. We zullen dus deze sites moeten toevoegen aan onze negatieve targets.

Een overzicht van soorten websites die niet goed converteren over het algemeen (iedere campagne is anders dus vaak dien je het toch te testen):

  • youtube
  • wikipedia
  • game sites vooral gericht op kinderen (kan werken als dit je doelgroep is, hier komen veel per ongelukkige klikken vandaan die veel geld kosten uiteindelijk)
  • torrent sites
  • sex sites
  • marktplaats achtige websites
  • nieuws sites
  • login pagina’s (je herkent ze vaak aan my.domain.com – mijn.domein.nl – login.domain.com en dergelijke. Maak gebruik van CTRL+F en vind deze makkelijk in de lijst van domeinen)
  • .xxx websites en andere extenties die vaak niet relevant zijn of scammy als .to .tv .ru

Ik maak veel gebruik van CTRL+F om deze laatste 2 type websites te vinden. Dit is een taak die ik wekelijks doe, in het begin van een campagne of met hoge volume kan je het vaker doen.

Wat voor targets kan je behouden?

Meestal je alleen je advertentie op relevante websites. Zoals ik al zei dating op dating sites bijv. Maar een paar werken ook best goed die niet in dit rijtje vallen bijvoorbeeld:

  • Zoekmachines : Met deze websites heb ik ook goede conversies kunnen behalen, niet heel verrassend want mensen zoeken iets en de kans bestaat dat dan jouw relevante advertentie wordt getoond dus deze zou ik niet meteen weghalen
  • Email sites: Sites als hotmail, gmail en dergelijke kunnen ook werken. Hier worden ook relevante advertenties gestuurd, maar het kan ook zijn dat iemand een mail stuurt over iets. En jouw advertentie word getoond. De mensen die de software van 50onRed op hun computer hebben zijn vaak niet de slimste en denken dus dat diegene echt jouw site aanbeveelt (is maar een gedachte, geen idee of het echt zo is). Maar deze sites kunnen ook goed werken.

Het kan een tijdje duren tot je alle negatieve targets hebt gevonden, want je advertentie zal echt op heel veel verschillende sites komen. Dit is ook een taak die je uit kan besteden aan iemand.

Voordeel is wel dat je hierna veel meer getarget bent en je veel hoger kan bieden. Heb je bijvoorbeeld een EPC van 0.02$ voor optimalisatie en bied je 0.01$ per klik, goede kans je hierna wel 0.05 of 0.10$ per klik gaat verdienen, wat dus inhoud dat je veel hoger kan  gaan bieden en zo meer views/omzet kan genereren.

Globale negatieve targets

Nog een kleine tip, sommige websites zal je keer op keer zien maar die gewoon nooit converteren. Je kan deze toevoegen aan je globale negatieve targets dus voor nieuwe campagnes heb je hier meteen geen last van. Bijvoorbeeld ik zag het domein kat.cr steeds terug komen. Geen idee wat het is want de site werkt niet eens, maar betaalde wel steeds per klik op dit domein.

1 ding wat je zeker zal merken, je advertentie zal echt op heel veel sites verschijnen die niet relevant zijn, het kan dus best zijn je soms tot duizenden negatieve targets gaat komen. Het is een constant proces van optimalisatie. Het is dus vaak fijner als het voor een campagne is die je denkt dat je voor langere tijd kan draaien.

Dat was het! Dit is hoe ik winstgevend draai op 50onRed met intext campagnes. Ook proberen?

Meld je hier aan bij 50onRed.  (Wanneer je $500 uitgeeft binnen 30 dagen krijg je via deze link $50 gratis!)

Opt In Image
Vond je dit een interessant artikel?
Wil je gratis op de hoogte worden gebracht bij een nieuw artikel?

En gratis exclusieve tips ontvangen, die te krachtig zijn om met iedereen te delen?

Meld je dan hier onder gratis aan.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn