Wil je graag een affiliate marketing website starten? Of gewoon wat meer leren over hoe je een winstgevende website maakt?

Dan is dit een case study die je wilt volgen. Samen met mijn compagnon gaan we namelijk een nieuwe affiliate marketing site starten.

Via deze case study zal ik delen welke stappen wij doorlopen voor dit project.

De echte site moet ik helaas geheim houden maar er zal genoeg info zijn om van te leren.

Ik probeer deze post wekelijks te updaten. Als je nu ook een (nieuwe) site start kan je gewoon exact mijn stappen wekelijks kopiëren.

Heb je vragen stel ze dan onderaan!

Ben je een beginner? Meld je dan aan voor deze video cursus.

Waarschijnlijk gaan sommige stukken in dit artikel je te snel. In de cursus kan je precies zien hoe je al deze stappen zelf kan uitvoeren zonder technische kennis.

Leer in deze videocursus hoe je stap voor stap een winstgevende website start

Stappenplan voor een affiliate website

Tijdlijn

Statistieken Affiliate Marketing Website

 

Stap 1) Niche kiezen

Ten eerste hebben we gekozen voor een niche.

We moesten natuurlijk eerst bepalen waar we de site over gingen maken.

Samen met mijn compagnon hebben we al een niche website in de sport niche (zie ook deze 40k/jaar case study).

Ik kies altijd voor een evergreen niche zoals ze dat noemen. Dat zijn niches die vrijwel zeker altijd blijven bestaan.

Daarnaast zijn ze al bekend bij de mensen.

Vaak lossen ze problemen op voor 1 of meerdere verlangens van de “The Life-Force 8” zoals deze te vinden zijn in het boek Cashvertising.

Cashvertising

Denk aan gezondheid (en ziektes), voeding, dating, sport, uiterlijk of bijvoorbeeld geld verdienen (zoals CPA Marketing).

Lost je niche geen probleem op? Dan zal het lastiger worden om daar geld mee te verdienen.

Er moet een verdienmodel zijn voor jouw website.

Wij gaan in eerste instantie fysieke producten promoten van Bol & Coolblue.

Voor dit project hebben we voor 1 specifiek probleem gekozen dat we willen oplossen, de exacte niche is niet relevant voor de case study.

Eind mei 2020 besloten wij om deze site te gaan starten.

Kies een niche waarover je een affiliate website voor wilt maken.

Stap 2) Domeinnaam kiezen & registreren

Nu we een onderwerp/niche hebben gekozen is het tijd om een domeinnaam te registreren.

Registreer hier een .nl domein

In dit geval hadden we 2 opties, een brandable naam (merk) als domein of een domeinnaam met zoekwoord (keyword rich).

Bij een keyword rich domein zet je een belangrijk zoekwoord in je domeinnaam.

Het voordeel van een keyword rich domein is dat het vaak direct duidelijk is waar de site over gaat.

Vooral als je nog geen bekende website bent kan dit in je voordeel werken omdat mensen eerder op je resultaat zullen klikken als ze verwachten dat jouw website hun probleem gaat oplossen.

Met een zoekwoord in je domein kan je vaak al aangeven dat jouw site over een bepaald onderwerp gaat.

Voorbeelden van keyword rich domeinen:

  • beardresource.com
  • datingsitekeuze.nl
  • onlinegolfer.nl

Als je kiest voor een keyword rich domein zorg er dan voor dat je naam niet te specifiek wordt.

Wil je een fitness site beginnen en bijvoorbeeld over dumbbells gaan bloggen kies dan niet dumbbellskiezen.nl maar eerder gewichtenkopenonline.nl (een domein die ik vroeger heb gehad).

In het eerste geval beperk je je min of meer om alleen over dumbbells te schrijven waarbij je in het tweede geval nog over andere gewichten zoals kettlebels, barbells, ez stangen en andere fitness apparatuur kan bloggen.

Ook het gewichtenkopenonline domein zou ik zelf niet snel meer kiezen omdat ik hem te lang vind.

Vroeger hielp een keyword rich domein veel om je site te laten ranken op het zoekwoord, dat is anno 2020 een stuk minder het geval.

CPA Marketing is ook keyword domein, omdat ik er in marketing in heb staan. Mensen zien direct dat deze website met marketing te maken heeft.

Echter hebben wij gekozen voor een brandable domein.

Voorbeelden van brandable / merk gerichte domeinen:

  • tinder.com
  • twitter.com
  • nike.com
  • google.com

Vaak heeft de brand name wel te maken met het bedrijf. Het is meestal niet zomaar random gekozen.

Zo is Nike de naam van de Griekse godin van de overwinning. Iets waar Nike voor staat.

Tip: lees eens het hele verhaal van Nike (1 van mijn favoriete boeken).

Shoe dog

We proberen met onze website een probleem om te lossen. Niet specifiek gericht op 1 keyword.

Door voor een brandable domein te gaan kunnen we nog alle kanten op.

Een goede brandable naam is goed te onthouden en kan een echt merk worden.

Waar zullen mensen eerder over praten? datingsitekeuze.nl of een brandnaam als tinder?

Uiteraard moet je gewenste domeinnaam nog wel vrij zijn. Of je moet hem van iemand overkopen.

Ga je voor een Nederlandse website probeer dan altijd de .nl te registreren.

Versio Domein Check

We hadden eerst een ander domein op het oog, helaas was de vraagprijs € 29.000 en dat vonden wij iets te veel.

Niet lang erna kwam ik op een ander idee, wat achteraf een betere naam was en deze was nog gewoon vrij.

Dus nu betalen we minder dan € 10 voor een jaar.

Op 5 juni registreerde we de .nl en tevens de .be omdat deze ook nog vrij was. We gaan de site starten op de .nl

We hopen dat dit idee een succes wordt en we het eventueel in de toekomst kunnen uitrollen naar andere Europese landen.

Om die reden registreerde we op 11 juni ook nog de .fr .it en .es omdat deze allemaal nog vrij waren.

Kosten zijn ook slechts € 37.50 voor het eerste jaar.

De .de was helaas al bezet maar staat te koop voor bijna $3500. Wellicht iets voor later.

Kies een domeinnaam voor jouw website. Registreer de .nl als je een Nederlandse website wilt maken. Registreer goedkoop je .nl domeinnaam.

Stap 3) Hosting aanschaffen

Nu we onze domeinnaam hebben is het tijd om voor hosting te zorgen.

Hier komt onze website op te staan.

Heb je het liefst alles in het Nederlands dan kan je je hosting afnemen bij Versio.

siteground logo

Is Engels geen probleem voor jou dan kan ik Siteground aanraden. Zij hebben gewoon servers in Nederland staan.

Zorg dat je hosting hebt voor je website.

Stap 4) Eerste design

Veel mensen stoppen heel veel tijd en geld in hun eerste design.

Ook zaken als het perfecte logo lijken erg belangrijk.

Maar dat is allemaal onzin.

Je hebt nog niet eens bezoekers dus het maakt geen fuck uit.

Bedrijven veranderen hun logo’s ook continue.

Dit alles kan in 30 minuten en voor nog geen € 50. Het kan zelfs helemaal gratis.

Zo doe je dat (en deden wij):

Logo in 5 minuten

  1. Zoek een mooie font op fonts.com (er zijn ook gratis commerciële fonts die je kan gebruiken).
  2. Typ je domeinnaam in Photopea met je gekozen font
  3. Exporteer & klaar

Heel veel bekende brands gebruiken slechts een font voor hun logo. Zie hier enkele voorbeelden.

Toch niet helemaal wat je wilt? Laat dan een logo ontwerpen voor onder de € 10 op Fiverr.

Branding kleuren in 5 minuten

Coolors

  1. Ga naar coolors.co en start de generator
  2. Speel wat rond tot je wat kleuren hebt die mooi bij elkaar passen en bij je site passen
  3. We hebben 4 kleuren (donker, licht, highlight en 1 voor onze actie knoppen (CTA))

Website in 20 minuten

Breek thema

  1. Zoek een mooi wordpress thema (voor CPAMarketing gebruik ik deze)
  2. Installeer het thema op je nieuwe hosting
  3. Pas de kleuren aan zoals je deze in de vorige stap hebt bepaald
  4. Upload je logo
  5. Klaar

Onze kosten waren

  • Font voor € 14.29
  • Thema hadden we al dus € 0
  • Branding kleuren € 0

Heb je nog geen thema? Er zijn ook genoeg gratis wordpress thema’s waar je mee kan starten.

Het thema op CPA Marketing was $39 dus voor minder dan € 50 zou je al klaar moeten zijn.

Ook dit deden we op 5 juni.

Zorg in 30 minuten voor je website inclusief branding & logo.

Stap 5) Workspace & management opzetten

Voor ieder project maak ik een nieuwe workspace.

Vanuit hier gaan we het gehele project managen.

Begin je net is dit geen must, maar het kan wel zorgen voor wat overzicht van jouw project.

Maak op zijn minst een eigen project map aan op je computer of in de cloud (dropbox of onedrive bijv).

Iedereen doet het op zijn eigen manier en dit is iets wat je gaande weg wel leert. Dus no worries als je nog niks hebt.

Ik gebruik hiervoor Notion. Ook gebruiken we Dropbox om bestanden in de cloud te managen.

Voor dit project ziet onze Notion workspace er als volgt uit. Alles linkt weer naar andere pagina’s binnen Notion of externe files/pagina’s.

Notion

Management

  • Task list – onze to do lijst
  • Ideeën – dit zijn ideeën voor de toekomst
  • Bugs – bugs op de site
  • Meetings – samenvattingen van meetings
  • Branding – onze kleuren, logo & fonts van dit project

Website

  • Trello Content – linkt naar ons Trello board waarmee we communiceren met onze schrijvers
  • Content planner 2020 – hier verzamelen we content ideeën en gebruiken we eventueel een kalender om het in te plannen, hiervoor gebruik ik Google Sheets
  • Affiliate link creator – tool waarmee we onze affiliate links maken

Finance

  • Deze linkt naar mijn affiliate website tracker. Hiermee ga ik de stats van dit project bijhouden.

Wil je deze tool ook gratis? Bestel dan de Affiliate Marketing Revolutie cursus via deze link en mail mij het bewijs! Vervolgens ontvang je deze tool helemaal gratis.

Overview tracker

Ook dit deden we op 5 juni.

Maak een workspace waarmee je jouw project gaat managen.

Stap 6) Content knallen

We zijn al een heel eind en de basis staat er.

We hebben onze website met domein & hosting.

Onze branding hebben we bepaald en er staat een workspace klaar.

Vervolgens zijn we in Google sheets begonnen met het maken van een content plan.

Waar gaan we precies over schrijven en door wie laten het schrijven?

Onderzoek naar de juiste keywords

Je schrijft je artikelen altijd rondom een keyword.

Dus wij ook.

We beginnen altijd met het schrijven van artikelen op keywords met lage concurrentie.

Het ranken van keywords met veel concurrentie is vrijwel onmogelijk voor nieuwe websites dit komt later wel.

Zoekwoorden onderzoek doen we met KWFinder.

In een ander artikel zal ik uitgebreider behandelen hoe ik KWFinder gebruik.

Voor nu is het de taak om keywords te zoeken met volume maar met lage concurrentie.

Meld je hier aan voor KWfinder en zoek 10 dagen lang gratis naar de beste keywords.

Schrijvers zoeken

Omdat wij al enkele jaren met schrijvers werken hebben we al contact met enkele schrijvers.

Ik  heb er 2 van deze gemaild of ze voor onze nieuwe website willen schrijven.

Heb je nog geen schrijver kijk dan eens op Sitedeals, Freelancer, Textbroker of Fiverr.

Uiteraard kan je de teksten ook zelf gaan schrijven.

Als je net begint is dit zelfs aan te raden want zo leer je een hoop bij en kan je later je schrijvers ook beter aansturen.

Ook dit deden we op 5 juni.

Er is nog geen woord geschreven maar het begin is gemaakt.

Vind zoekwoorden met lage concurrentie en volume en vind je eerste schrijver.

11 juni – Eerste artikel gepubliceerd

Net als onze andere affiliate website werken we ongeveer maar 1 dag in de week aan deze website.

Dus mensen die denken dat ze er geen tijd voor hebben of dat het gigantisch veel tijd kost, dat is natuurlijk onzin.

Een van onze vaste schrijvers had een artikel klaar en deze is op 11 juni live gegaan.

Silo structuur

Veel beginners die vol enthousiasme beginnen aan een nieuwe website schrijven vaak over van alles en nog wat.

Ze hebben een fitness blog, waar ze schrijven over afvallen, spieren opbouwen, crossfit, yoga, mindset, voeding en nog 10 andere onderwerpen die ze ergens zijn tegen gekomen.

Door zoveel verschillende onderwerpen/categorieën te behandelen zullen ze nooit een autoriteit worden over 1 onderwerp.

Het zal daardoor ook veel lastiger zijn om te gaan ranken in Google.

Het liefst wil je zo specifiek mogelijk beginnen en dat eerst helemaal uitwerken.

Dus spieren opbouwen als categorie eerst? Dat zou kunnen maar ik zou zelf voor nog iets specifiekers gaan.

Bijvoorbeeld oefeningen thuis.

Hierin kan je losse artikelen maken per spiergroep. Dat ziet er dan als volgt uit.

silo oefeningen thuis

Het is veel makkelijker om heel specifiek te beginnen en later uit te breiden, dan direct heel breed in te zetten.

Ook maakt het schrijven van artikelen binnen 1 (sub) onderwerp het makkelijker om intern naar elkaar te linken wat ook gaat helpen in het ranken van je artikelen.

Als ik bovenstaande zoekwoorden in kwfinder gooi zien ze er erg goed uit voor een beginnende website!

Silo structuur

Dit zijn keywords met lage concurrentie (KD) en prima volume om mee te beginnen.

Schijnbaar skipt wel bijna iedereen leg day.

Je kan geld verdienen door bijvoorbeeld dumbbells, barbells & fitness matjes te promoten via Bol.com (lees ook mijn ervaringen met Bol).

Daarnaast kan je ook prima supplementen promoten van Body & Fit door je gratis aan te melden bij Tradetracker.

Easy? Yes it is.

Zoek een sub onderwerp binnen je niche en schrijf daar eerst alles over.

33 blog ideeën

Op 11 juni ben ik ook verder gegaan met het onderzoeken waar we allemaal over gaan schrijven.

Met de silo structuur in gedachte.

Ik gebruik hier dus KWfinder voor.

Aan het eind van de dag had ik 33 blog ideeën in Google Sheets staan.

Kies 1 specifieke doel / metric voor het jaar

Begin je net dan ben je vaak met van alles en nog wat bezig.

Nieuwe artikelen, linkbuilding, emails verzamelen, splittesten, monetizen van je bezoekers, nieuwsbrief maken, social media kanalen en nog veel meer.

Doe dat niet.

Kies 1 goal en niet meer.

Dit is ook hoe Facebook groot is geworden. Ze hadden 1 doel en dat was het aantal gebruikers vergroten.

Noah Kagan had namelijk een geniaal idee om geld te verdienen met Facebook.

Maar daar werd niks mee gedaan want het hielp niet om het aantal gebruikers te vergroten.

Je leest het hele verhaal hier. (2 minuten leestijd)

Onze enige goal zal zijn om 75 artikelen live te hebben op de website dit jaar.

Al het andere stoppen we geen tijd in. Om bezoekers te krijgen hebben we artikelen nodig.

Artikelen = bezoekers = geld verdienen.

Via Google Sheets hou ik de voortgang bij.

Content tracken

Dus 1 taak voor het gehele jaar.

Houd het simpel.

Afronding 11 juni 2020

Andere taken die gedaan zijn is het afmaken van een eerste versie van de layout.

Het plaatsen van Google Analytics code.

Op zoek gaan naar extra schrijvers.

Het is nu 17 juni 2020 en we hebben de 1 artikel live.

Helaas nog geen organische bezoekers.

17 & 18 juni 2020 – Content strategie uitbreiden

Deze dagen ben ik verder gegaan met de content strategie uitbreiden.

Verder ook contact gehad met enkele schrijvers.

2 hiervan gaan ook een proef artikel schrijven om te kijken of ze een goede match zijn.

Onze eerste schrijfster heeft nog 2 andere artikelen afgemaakt.

Deze zijn opgemaakt en live gezet.

We hebben nu 3 artikelen live maar nog geen bezoeker gehad.

25 juni & 26 juni 2020 – Content plaatsen

Op 25 juni zijn we verder gegaan waar we vorige week zijn gebleven. En dat is voornamelijk content plaatsen!

We hadden meerdere briefings verstuurd naar verschillende schrijvers.

Sommige waren goed andere wat minder, dat is iets wat je altijd houdt.

Test dus verschillende schrijvers uit voor je website tot je een goede match vindt.

Sites waar ik schrijvers wel eens vandaan haal zijn Sitedeals, Freelancer, Textbroker en Fiverr.

Op 25 juni ben ik voornamelijk bezig geweest met het plaatsen van nieuwe content.

Er waren veel artikelen af en aan het eind van de dag heb ik er 8 live gezet.

Met 75 artikelen als goal dit jaar hebben we nu al 10,66% klaar.

Vooral voor nieuwe sites is dit het enige waar je je op wilt focussen.

Zonder content geen bezoekers, hoewel we deze ook nog niet hebben gehad 🙂

Week 26 artikelen

Onze eerste organische bezoeker

Sunrise Best

Maar goed nieuws, op 26 juni nam ik een vrije dag.

Toen ik zelf bij 32 graden aan het genieten was van een koud biertje met uitzicht op wat plastic palmbomen kwam onze eerste organische bezoeker op onze site.

Eerste bezoeker organisch

Eerlijk is eerlijk, het heeft toch wel iets langer geduurd dan verwacht.

In totaal duurde het 15 dagen. Waarschijnlijk stopt 90% al binnen 14 dagen dus je ziet dat het ook langer kan duren.

Ben jij  geen opgever en wil je ook geld gaan verdienen online -> Bekijk dan deze video en leer exact de stappen die je moet doorlopen.

Onze artikelen zijn wel heel specifiek op longtail keywords geschreven.

Dat betekend dat het heel gerichte bezoekers zullen zijn die ook beter zullen converteren.

Nadeel is wel dat het volume er wat minder op is.

Maar op de short tail keywords is het als nieuwe site bijna niet mogelijk om te ranken.

We gaan gewoon verder en focussen op onze enige doel, 75 artikelen live zetten.

14 augustus – Eerste inkomsten + achter op schema

Het heeft even geduurd voor een nieuwe update maar vandaag is het dan zo ver.

We hebben onze eerste inkomsten met deze website maar waarschijnlijk is dit niet via organisch verkeer gebeurd wat uiteindelijk wel de bedoeling is.

Organisch verkeer

We hadden in juni al onze eerste organische bezoeker.

In juli is dit gestegen naar maar liefst 5 organische bezoekers 🙂 en half augustus staat de meter pas op 2. Nog niet heel erg spannend.

Maar voor een nieuwe site ook niet zo heel gek. We gaan ook voor hele specifiek termen zonder hoog zoekvolume, pagina 2 levert natuurlijk geen bezoekers op.

En wellicht plek 6 tot 10 op de eerste pagina ook niet. Maar ik verwacht dat na verloop van tijd veel van onze artikelen de top 3 moeten kunnen halen waar de bezoekers ook zullen komen.

Door de Google sandbox kan dit echter wel wat maanden duren.

Google search

In de Google search console zien we ook nog niet heel veel spannends. Maar we hadden wel inkomsten?

Betaalde ads naar een affiliate site

Om toch alvast verkeer te krijgen en onze website te testen heb ik besloten om direct Google Ads in te gaan zetten.

Dit zijn we op 17 juli gestart en onze eerste conversie was op 18 juli!

Ik maak hier al jaren gebruik van voor mijn webshop.

Voor affiliate sites is het wat lastiger, maar ook zeker mogelijk.

Wellicht beschrijf ik het ooit nog wat verder hoe je dit juist aan kan pakken.

In juli besteedde we € 97.66 aan Google Ads en hadden we € 66 euro aan inkomsten een verlies van € 31.66 of een ROI van -32%.

Niet winstgevend maar op zich laat het wel zien dat onze website converteert.

Enkele van de keywords waren ook niet juist gekozen en zorgde ervoor dat we verlies hebben gedraaid. Toch vind ik dit een prima start.

In juli was onze omzet per bezoeker ongeveer 10 ct.

Achter op schema

Onze nummer 1 goal was om 75 artikelen te plaatsen.

Na een flitsende start leken we dit heel makkelijk te halen.

Maar dat is nu wel anders.

De schrijvers over plaatsen en leren werken met Trello blijkt toch een stuk lastiger dan met andere projecten, terwijl alles het zelfde is.

De communicatie is traag en sinds we de opdrachten op Trello hebben gezet ipv direct contact op Freelancer.nl is er gewoon geen enkel artikel geschreven.

We werken ook vaak maar 1 dag in de week aan dit project waardoor het ook allemaal wat langzamer loopt.

Week 33 voortgang

Volgens ons schema zouden er nu 22 artikelen live moeten staan.

Dit zijn er echter maar 15. De laatste weken is er zelfs helemaal niks bij gekomen.

Als de schrijvers wat meer bekend zijn met Trello denk ik wel dat we zo’n 4 artikelen per week kunnen doen. Maar momenteel loopt het nog niet.

Dus dat is waar we komende tijd even goed aan moeten gaan werken.

8 September – Winst in Augustus?

Wekelijkse updates zijn het niet geworden maar er gebeurd ook te weinig om iedere week hier een update te plaatsen.

Augustus is ook weer voorbij en we haalden voornamelijk met betaalde ads € 126.39 aan inkomsten.

Hiervoor hebben we wel € 115 aan Adwords betaald. Dus in feite een kleine winst. Maar met de hosting kosten eraf houden we niet veel over.

Als ik de conversies van Bol bekijk lijkt toch 10% van de sales organisch te zijn. Het aantal sales is nog erg laag maar de bedoeling is om dit percentage natuurlijk omhoog te krijgen.

Daarnaast wordt er ook nog wat geschreven, maar nog steeds in een erg langzaam tempo.

Ik hoop weer snel op ons oude tempo terug te komen.

Organische groei

Uiteindelijk is ons doel om voornamelijk veel gratis bezoekers uit Google te ontvangen en deze te converteren.

Als we winstgevend kunnen adverteren is dat natuurlijk mooi, maar de gratis bezoekers zorgen natuurlijk voor een veel betere winstmarge.

De groei lijkt traag maar als we de percentages bekijken stijgt het lekker door.

Juni: 1
Juli: 5 (+400%)
Augustus: 10 (+100%)
September: 11 (na 7 dagen!)

Ook is te zien dat we steeds meer vertoningen krijgen in Google.

September google console

Tja SEO kan heel traag zijn dus zoals je ziet als je opgeeft na een paar weken ga je het sowieso niet redden.

Dit was een korte update.

We gaan gewoon rustig verder. Wellicht hebben we hulp nodig van extra schrijvers als de vorige niet meer reageren of te traag.

Dat is nog steeds ons enige doel, de rest is bijzaak.

Focus.

Leer in deze videocursus hoe ook jij een winstgevende website start

2 Oktober – Organisch verkeer groeit door

September zit er ook weer op en daarmee de 3de hele maand van deze case study.

groei 3 maanden

In deze maand zagen we de organische bezoekers verder stijgen. In augustus waren dit er 10 en in september hebben we 54 bezoekers gezien.

44 bezoekers meer, dat klinkt niet veel, maar dit is toch een stijging van 440% tov de vorige maand.

Vooral in de eerste maanden kijk ik liever naar de stijging in % en die is gewoon prima.

We zien het graag sneller, maar dit is gewoon een normale groei.

Bij mijn andere niche website hadden we 157 bezoekers na 3 maanden.

Bij die website hadden we ook veel info artikelen waar meer volume op zat (en ook makkelijk te ranken) maar zonder commerciële waarde.

We hebben voor dit project gekozen om ons eerst te richten op de money keywords.

Dus wel minder bezoekers maar waarschijnlijk leveren ze wel meer op.

Ik zie op enkele longtail keywords al dat we al in de top 3 ranken. Er zit echter niet super veel volume hier op. 50 tot 100 zoekacties volgens KWfinder.

Dit zijn onze aller eerste artikelen dus ik heb er wel vertrouwen in dat komende weken nog meer artikelen beter gaan ranken.

Artikelen goal

week 40 artikelen

Ondertussen is 54.63% van de tijd verlopen om onze goal van 75 teksten live te halen.

We zitten zelf op 38.77% maar we zijn wel iets ingelopen tov de vorige update.

Momenteel staan er 29 artikelen live en we zouden al op 42 moeten zitten. Dus we komen er nog 13 te kort (grootste achterstand was 15 artikelen).

De schrijvers begrijpen wel steeds beter wat we willen en 2 werken heel goed door, dus ik verwacht dat we dit komende weken wel kunnen terug brengen.

Verdiensten september

September bleek een matige maand voor veel mensen die ik gesproken heb.

Ook mijn andere projecten deden het minder dan normaal.

Voor dit project zagen we niet veel anders dan in augustus.

We hadden € 83.89 aan inkomsten maar gaven ook € 75.05 uit aan ads.

Een klein plusje maar met de kosten voor onze schrijvers en hosting was het groen nog niet in zicht.

We sloten de maand af met – €484.05

Ik kijk in eerste instantie naar de winstgevendheid van een site zonder de kosten van de schrijvers mee te rekenen.

Dit zijn investeringen en zouden zich op lange termijn terug moeten gaan verdienen.

De artikelen moeten nog ranken en zullen de komende maanden/jaren zorgen voor inkomsten.

Bij een nieuw project is het dus normaal dat je de eerste maanden verlies draait.

We betalen 5 a 6 ct per woord aan onze schrijvers. Maar er zijn ook schrijvers die voor 1 of 2ct per woord redelijke teksten kunnen schrijven.

Wanneer je de teksten zelf schrijft zal je natuurlijk eerder winst maken en loop je minder risico. Dit kost je dan wel een stuk meer tijd.

Je kan ook goedkopere schrijvers inhuren.

Wil je ook je teksten uit besteden maar niet gelijk een hoop geld kwijt zijn? Test dan schrijvers uit via Fiverr.

Maar ergens zal er een omschakelpunt zijn waarbij alle kosten gedekt kunnen worden door je inkomsten.

Vanaf daar ga je natuurlijk pas echt winst draaien.

Momenteel focussen we ons puur op de groei van de site.

Leer in deze videocursus hoe ook jij een winstgevende website start

Statistieken Affiliate Marketing Website

Artikelen live: 29

Organische bezoekers: 69

Winst/verlies t/m september:

Kosten: € 1326.98 (domeinen/hosting/content & Google ads)

Inkomsten : € 276.28

Resultaat: -€ 1050.70

Laatste update: 2 oktober 2020

Tijdlijn:

  • Eind mei 2020: Idee voor een nieuwe website
  • 5 juni: Domeinnaam & hosting geregistreerd (gebruik Versio (NL) of Siteground)
  • 5 juni: Eerste design & branding
  • 5 juni: Notion & Dropbox workspace opgezet
  • 5 juni: Content strategie & contact met schrijvers
  • 11 juni: Content strategie uitgebreid (33 blog ideeën)
  • 11 juni: Eerste artikel online
  • 11 juni: Afmaken design, Google analytics, zoeken naar nieuwe schrijvers
  • 26 juni : Eerste organische bezoeker
  • 18 juli : Eerste sale
Leer in deze videocursus hoe je stap voor stap een winstgevende website start